Pierre Loti | Eyüp, istanbul

İstanbul'u sahilleriyle kafeleriyle karış karış gezmeye bir süre ara verip biraz da bu güzelliğe tepeden bakalım dedik ve İstanbul’u ayaklarınızın altına seren birkaç tepeden birisi olan Pierre Loti’yi ziyaret ettik. Teleferik ile Pierre Loti’ye hiç çıkmamış birisi olarak o uzun teleferik kuyruğunu beklemeyi göze aldık ve 45 dakika gibi bir süre bekledikten sonra nihayet Pierre Loti’ye ulaştık.

3-4 dakikalık bir yolculuktan sonra teleferik ile tepeye ulaştık. Balkonunda fotoğraf çekildikten sonra teleferikten indiğinizde hemen sağ tarafınızda sizi karşılayan şirin pötikare örtülü masalarıyla Pierre Loti kahvehanesi bulunuyor. Pazar günü kalabalığı içerisinde masa bulmak hiçte kolay olmadı. Ama yine de en güzel köşenin bize ayrılmışcasına boş kalması şansına sahip olduk. Belki de Pierre Loti’nin en güzel köşesinde oturduk ve çay-simit-üçgen peynir üçlüsünü gerçekleştirdik. Simit Fiyatı 1.5 TL , Üçgen Peynir fiyatı 1 TL, Çay fiyatı 3.5 TL

Nargile içmesekte burada bulunan Teras Cafe’de fiyatları inceleme şansımız oldu. Pierre Loti’ye daha önceki ziyaretimizde maalesef nargile yoktu. Pierre Loti’de nargile keyfinin bedeli 22 TL’den başlayıp 35 TL’ye kadar yükselebilmektedir. Buzlu marpuç seçeneği de mevcuttur. Nargile içmeyi seviyorsanız istanbul Haliç manzarasının tam tepesinde deneyimleyebilirsiniz.

Diğer Nargile Cafe mekan önerilerimize toplu şekilde buradan hızlıca ulaşabilirsiniz.

Kokusuna kapılıp girişteki bardak mısırcıdan mısır almayı düşünürseniz kesinlikle acı sos katmasını istemeyin. Çok çok az dememize rağmen acı seven birisini bile zorlayabilecek derecede acı ve sıcak bir mısır bize sunuldu. Bardak mısır ücreti ise  5 TL.

Gidişte uzunca bir süre teleferik bekledik ve dönüşte bu kadar süre beklemek istemediğimiz için mezarlıkların arasındaki merdivenlerden  yürüyerek 5 dakika gibi bir sürede Pierre Loti’den indik.

Gidişte dik merdivenleri kullanmanızı önermesekte dönüş için teleferik sırası beklemektense 5 dakikada aşağıya inebilirsiniz. Tabi mezarlıklar içerisindeki merdivenleri kullanmak istemeyenler olabilir ona da bir alternatif olarak teleferik çıkısının solundaki yoldan aşağıya doğru yürüyebilirsiniz.

Günübirlik kaçamak yapmak isteyenler için yaz aylarında Pierre Loti sıcak yaz aylarında ağaçların altında mükemmel tepe manzarası ile güzel hafta sonu planınızı oluşturabilir.

Teleferik ile deneyimlediğimiz o dakikaları hazırladığımız videomuzda izleyebilirsiniz.

Pierre Loti’ye toplu taşıma ile nasıl gidilir? (Pierre Loti Vesait)

Pierre Loti’ye teleferik ile çıkmak istediğimiz için araba ile gelip otoparka mı bıraksak düşüncesinde kararsız kalsakta otopark fiyatlarını gördükten sonra araba ile gelmemekle doğru bir karar aldığımızı fark ettik. Otopark fiyatları 0-15 dakika ücretsiz, 15dk – 1 saat 7 TL’den başlamaktadır 17 TL’ye kadar yükselmektedir. Toplu Taşıma ile önce Yenikapı’ya geldik ama kullamak istediğimiz otobüsün Pazar günleri ve hafta sonları düzenli bir şekilde çalışmadığını öğrendiğimizde bizim için büyük bir hayal kırıklığı oldu.

Pierre Loti’ye toplu taşıma ile gelmek istiyorsanız başlangıç noktanız kesinlikle Eminönü olmalı. Eminönüne geldikten sonra Kadıköy Vapur İskelesi’nin hemen önündeki otobüs duraklarının oradan 36CE numaralı otobüse binerek 20 dakikalık yolculuk sonunda Pierre Loti’ye ulaştık. İneceğimiz durağın adı Teleferik durağı.

Duraktan geçen diğer otobüsler 86V, 39, 39D …
Paylaş

Doğal Mekanlar Hakkında

Gezmeyi seven bir çift insan sloganı ile çıkmış olduğumuz blog serüvenine doğal mekanlar ismi ile renk katmaya çalışan bir çift insanlar.
Uzun süredir blog kurma hayalimizi 2016'nın sonbaharında gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Yazılarımızı okuduktan sonra olumlu veya olumsuz yorumlarınızı mutlaka bekliyoruz.